RHPY – Marching cubes algorithm

mayo 27, 2012

I’m currently working in marching cubes algorithm in python for rhino. the script works flawless after aplying some optimizations.

-right-  1331 voxels model (5 seconds to process)|left - 1331 voxels model with Clatmull clark subdivision-


currently im evaluating voxels with triply periodic minimal surfaces.

still a wip, but it works so nice!.

2197 voxels model (6 seconds)

2197 voxels model (6 seconds)

125000 voxels model – 1.2 minutes.

the good thing about this technique for surface recosntruction, is that you can build any surface acoording to specific values on each point (voxels), now is a minimal surface, but it can be used with kinect , lidar, etc data.

cool!!

Anuncios

Una respuesta to “RHPY – Marching cubes algorithm”


Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: